Værdighed og livskvalitet
For at blive anerkendt som en af Børsens gazellevirksomheder, kræves det, at virksomheden opnår positiv vækst, i løbet af fire regnskabsår og samlet set fordobler omsætningen i denne periode. Hvis virksomheden, såsom Pegasus Mobility, ikke angiver omsætning i sit regnskab, beregnes væksten ud fra bruttoresultatet. For Pegasus Mobilitys er denne vækst kun gået én vej siden 2014.
Den bemærkelsesværdige udvikling i virksomheden er sket samtidig med, at landets kommuner har ændret deres syn på elscootere. For at være hjælpemidler til at blive betragtet som forbrugsgoder, hvor borgeren selv ejer køretøjet og er ansvarlig for driften.
Dette har naturligvis haft en betydelig indflydelse på markedet. Vi har derfor grundigt undersøgt kundernes behov. Vi indgår i en åben dialog og spørger ind til, hvad præcis kunderne har brug for. For eksempel, hvis man bor i Vejle og planlægger at handle i byen, kan det være nødvendigt med en elscooter med ekstra kraft for at klare bakkerne på vejen tilbage.
Udvikling mod elektricitet
For mig er det afgørende at sikre, at vores kunder oplever en positiv rejse gennem hele processen. Ofte oplever man, at smilene kun varer indtil betalingen er foretaget. Vores mål er at sikre, at kundetilfredsheden strækker sig gennem hele virksomheden og gennem hele scooters levetid. Derfor er det almindeligt for os at tilbyde at tage scooteren tilbage ved dødsfald og lignende situationer. Så de pårørende ikke står alene med ansvaret for at håndtere salget.
Den virksomhedsånd bruger jeg god tid på at introducere, når der kommer nye medarbejdere til, fortæller Peter Blom direktør for Pegasus-Elscooter.
Tillykke, det er så velfortjent!